Miskolci Urbex túra 2/2. Elhagyatott bunkerek Perecesen és Miskolcon

Ebben a blogban bejárjuk a környék bunkereit, három Perecesit és egy Miskolcit, a Drenka-hegyen.

Miután megmenekültünk egy kutya csaholása elől, és pár lépést tettünk a bánya iroda épületeitől, pár méterre elénk tárult az első óvóhely bejárata. Perecesen rengeteg óvóhely van, szám szerint négyet találtunk, ebből hármat sikerült bejárni. Mind hatalmas, tehát rengeteg ember befogadására alkalmas volt. Persze abban az időben még működött a bánya, sokan dolgoztak és laktak itt, nem csoda hogy ennyit óvóhelyet vájtak a hegybe. Arról nem beszélve hogy a helyi bányászoknak nem igazán volt nagy kihívás vágatokat fúrni egy homokhegybe. Mintha a péknek kellene még egy kenyeret sütni otthonra, rutin feladat!

Atti barátom rutinosan kalauzolt végig mindegyiken, családi szálak kötik Pereceshez, nagyon otthonosan mutogatta nekem az érdekességeket.

Első videómban két óvóhelyet nézünk meg, az elsőbe a bejutás pofon egyszerű, hamar be is járjuk. A másodikba nem lehet a rendes bejáratán bejutni, egy kb 15-20 méteres szellőzőaknán másztunk le a bunkerbe. Én nem vagyok nagy mászó, tér iszonyom is van, de itt a szűk aknába hála istennek nem volt ezzel problémám. Lemásztunk, szét néztünk. Érdekes volt nagyon, nézzétek meg a videókat. Először az első két óvóhelyről, lejjebb a másik kettőről is láthattok videót.

Fotók Kalati:

Ezek után autóba ültünk és kb két kilométert kocsikáztunk. Pár száz méter séta után az erdő aljában megpillantottuk a harmadik Perecesi bunkert, Ez sincs eldugva, látszik hogy nincs gazdája. Bementünk és végigjártuk, nagyon hosszú, kesze-kusza járatokkal. Méretileg sokkal szélesebb és magasabb mint az előző kettő. Sár és víz van az alacsonyabb pontokon. Megnéztük mindkét bejáratát.

Következett egy negyedik Perecesi is, de ennek csak a bejáratáig jutottunk, le volt zárva, a videón megnézhetitek ezt is, de csak kívülről.

Ezzel véget is ért a Perecesi rész, átkocsikáztunk a Miskolc Drenka-hegyi óvóhelyhez. Ez eléggé eldugott helyen van, aki nem tudja a járást meg se találja. A lefalazást valamikor, valakik megbontották, itt tudtunk bemászni. Ez van a legrosszabb állapotban mind közül. A hajléktalanok és kábszeresek tanyázhatnak itt, bejártuk ezt is de félve, nehogy a sötétből valaki elénk ugorjon. Tele van szeméttel, nem szép látvány. A felvételeken látszik az állapota.

Fotók Kalati:

A Perecesi óvóhely mindkét bejárata és belseje:

Ide nem jutottunk be:

Résen át befotózva:

Drenka-hegyi óvóhely:

Ennyi volt a túra, kellemesen elfáradtunk!

Köszönjük, hogy megnézted, ha tetszett nyomj egy like-ot a videóra és a blogra.

Facebook oldalunk: https://www.facebook.com/urbexhun

Youtube csatornánk: https://www.youtube.com/user/huncaca

Youtube csatornánkon további érdekes, felfedező, légós és csernobili videókat is találsz, érdemes szétnézni.

Videó ajánló!

Kattints a szövegre:

Borsodnádasdi labirintus

Sziklakórház Atombunker Múzeum

Tiszapalkonyai erőmű bejárás

Védett Vezetési Pont Borsodban

X. Polgári Nemzetközi Ikarus, Csepel és veteránjármű találkozó 2017. 09. 02.