Videók, fotók, Urbex minden mennyiségben!

2015. október 11. 08:10 - shoxx

Csapjunk bele! A Tardonai laktanya!

Kedves olvasó!

Szeretném elkezdeni az oldal feltöltését, de valahogy mindig csak halogatom, minden kezdet nehéz! Kronológia sorrendet betartva szeretném elétek tárni a mi kis csoportunk urbexes tevékenységét de a friss történeteket bele-bele szúrom. Így most elkezdem  a legutolsó túránkkal.

Akkor csapjunk bele.

dscf4025.JPG

Hónapok óta halogattunk egy Kazincbarcikai bunker túrát. Sok infót nem találtunk a neten, de bíztunk benne hogy valahogy bejutunk. Eljött a nap, az eső esett, fújt a szél, de elindultunk! Következőkben az összes szélsőséges időjárásviszonyról olvashattok majd, mi aztán mindent megéltünk.

Hála istennek volt egy "B" verziónk is, ha nem jutnánk be. Így is lett, a bejárat lezárva, a többi bejáratot a sár és eső miatt nem tudtuk felkutatni, így marad a "B" verzió. Irány a Tardonai üres laktanya!

Egyszer még visszatérünk és megnézzük a lehetséges bejutási pontokat, esetleg Kazincbarcikai kapcsolatokat kell mozgósítani ez ügyben! Reméljük sikerül megnézni ezt a bunkert.

 Íme két fotó az említett Kazincbarcikai bunker bejáratról:

2015-09-26_10_17_53.jpg

 

 

2015-09-26_10_18_25.jpg

 

 

Autóba pattantunk és irány a laktanya, erről sem tudtunk sokat, csak annyit hogy ott van, és annyit hogy be lehet menni, nem lezárt. Megtaláltuk hamar,  (háta a csapat navigátorának, Kalattinak) Igazából a laktanya két részre van osztva, a főút metszi el a két "fél" laktanyát. Az egyik oldali rész lezárt, őrzik és el van kerítve, itt lehettek a szállások, étkezők ....stb. A másik oldal nyitva áll, talán ez az izgalmasabb rész, itt voltak a garázsok, és a haditechnika is amivel védték kis hazánkat. A szakadó eső ellenére sikerült bejárnunk az objektumot, szerintem 70%-át meg is találtuk az érdekes helyeknek. Erről szokásomhoz híven videofelvételt is csináltam, és ahogy szoktam megosztottam a youtube csatornámon.

A laktanya pontos adatai: 105/2 légvédelmi rakéta osztály Volhov MN4512,  Szőnyi Márton laktanya, Tardona, Üzemelt:  1959- 1991

Annyit hozzáfűznék zárszóként hogy ennyire már régen áztam át, pedig felülre felvettem a motorozáshoz használt vízálló felsőmet, sajnos  alulra semmi.

Íme az itt készült videó:

 

 

 

 

Fotókkal nem szükséges kiegészítenem ezt a részt, a videóba belevágtam a fotókat is! Érdekes a laktanya hangulata, nagyon sok épület megmaradt eléggé jó állapotban. Sajnos a nagy növényzet miatt sok dolog rejtve maradt, érdemes lenne visszamenni kora tavasszal, több lenne a látnivaló. Sajnos az urbexesek nagy ellensége ez a nyári, őszi időszak, sok mindent elrejt a növényzet. Csernobili túráink eddig csak tavasszal és  télen voltak, így láttunk szinte mindent. Na de ez egy külön blog, ez megérdemel több fejezetet is.

 

Köszönöm hogy elolvastad!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urbexhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr467956210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2015.12.04. 20:32:58

Üdv!

Az alakulat 105/2. honi légvédelmi tüzérosztály néven vette át készültséget 1961-ben, 1987-től pedig 105/2. honi légvédelmi rakétaosztály, ez persze azért volt, hogy elfedje az alakulat valódi képességét. A 105. légvédelmi ezred 1990-ben szűnt meg június hónapban, a légvédelmi osztályok az év februárjában adták le a készültséget. A laktanya két részre volt osztva a fő út miatt. Bent a faluban pedig ott volt a tiszti lakótelep, 3 db ugyan olyan 2 emeletes épület. Tardona felől bal oldalt volt a laktanya. Kapu jobb oldala őrszoba, irodák. Hátrább legénységi szállások, középen étkezde, volt még egy emlékmű, ahol minden reggel felvonták a lobogót.

Bal oldalt a TÁS (innentől fogva) vagyis tüzelőállások voltak. Első kis épület az áteresztő pont volt, ide nem jöhetett be akárki még a helyi alakulatból sem. Az első nagy épület a gépkocsi garázs és szerviz volt, ennek az épületnek jobb oldala volt a szervíz. Feljebb a másik nagyobb az úgynevezett 7-es épület (típus épület) ahol a tréleres ZIL-ek voltak rajtuk a szivarokkal (rakéta) ez fűtött volt a rakéták miatt, az ajtók már nincsenek meg. Szemben ezzel az épülettel volt a gépkocsi mosó a fáktól ti nem láttátok.

10-ik perc környékén nem tudom mit láttatok, de az úton fel jobbra volt az O és G anyag töltő amit a rakétákba töltöttek, fokozottan veszélyes volt. Onnan lehet tudni ha az volt, ha sárga kerámia csempéket találtok a földön, azt ugyanis nem tudta szétmarni.

Amin mentek végig az a TZM járművek útja volt. 3 db TZM beálló két trélerrel, egy-egy rakétával, amik 2 db indítóba tudtak besietni ha elindult a rakéta. Ez körkörösen volt megoldva.

12-ik perc, nem bunker, hanem valószínűleg az indítókhoz vezető kábelek csatornája volt, ez ment a HÁP (harcálláspontról) ahonnan indítottak.

13-ik perc a szakaszfedezék, ami a HÁP-on lévő kb 40 főnek adott volna támadás esetén menedéket. Milyen lehetőséggel ne kérdezd, a végén nem szellőző, hanem a vészkijárat volt.

16-ik perc, az a fekete fal volt a tervtáblások sarka, ott írták fel krétával egy Magyarországot jelképező táblára a megfigyelt gépek útvonalát, amit a P-12 majd P-18-as radar látott.

19-ik perc, a 10-es épület, konyha, étkezde, legénységi szállás, oktatótermek. Azoknak volt akik itt szolgáltak heti váltásban, majd jött a másik turnus az út másik oldalán lévő laktanyából.

shoxx 2015.12.24. 15:11:52

@Levente B.: Köszönöm szépen az eligazítást! Profi volt!
Videók, fotók, Urbex minden mennyiségben!