Visszatérés Csernobilba 2019.

2019 ismét Csernobil éve volt az Urbex Hungary-nak. Már negyedszer! Az idei túrát megfűszereztük az atomerőmű megtekintésével. A kamera forgott...

2019-ben újra, immáron negyedszer látogattunk el a lezárt zónába, három izgalmas túranapot töltöttünk ott. Cikkünkből kiderül az is, hogy ha te is el szeretnél menni, hogyan teheted. (az utolsó videóban)

Ismét izgalmas videósorozatot hoztunk a nézőknek, rengeteg új, izgalmas helyszínt megtekintettünk. A HBO nagy sikerű sorozatának első epizódja éppen csak lement a TV-ben, mi már az erőmű óvóhelyén megnéztük a hatalmas tárgylóasztalt, ami a filmben is központi szerepet kapott. Az erőművön kívül megtekintettünk egy gyermektábort, kolhozt, óvodát, a Jupiter gyárat, a kilencvenes években a talajminták tárolására, elemzésére szolgáló épületet, temetőt, proszektúrát, az el nem készült ötös blokkot, jacht kikötőt, egy panel lakóházat, és sok egyéb helyet. Ismét Csernobil városban volt a szállásunk, és újra a megszokott irodával voltunk. A hatalmas élmény garantált! Persze idén is, mint ahogy már megszoktuk létszámhiánnyal küszködtünk. Volt visszamondás is, de ez már megszokott. Viszont pár perc alatt a csapatunk facebook oldalán sikerült 2 új túrázóra találni. Összegezve a túrát, ismét nagyon jól sikerült, szuper túratársakkal, érdekes, és izgalmas helyszínekkel. Biztos visszamegyünk még!

Próbáltuk túránkat az idén úgy szervezni, hogy a 2017-es túránk kimaradt helyszínei, és azok a pontok ahova szinte lehetetlen eljutni, azok legyenek most soron. Sikerült, hála a túravezetőnknek.

Sok hely van ahova veszélyes menni, oda a túravezetők nem visznek. Csak a biztonságos, azaz a tűréshatáron belüli helyek látogathatóak. Aki ezeket betartja, illetve hallgat a túravezetőre, annak baja nem lehet egy zónalátogatás során. Ezzel mi nem biztatunk senkit, hogy menjen, pusztán az ottlét biztonsági részére szeretnénk reflektálni. Évente több mint hetvenezer turista jár Csernobilban, az ottlét szigorú feltételekhez kötött. Mára már egy tengerparti nyaralás leszervezésével egyenlő nehézségű a leszervezése. 2011-ben még nem így volt...

Videósorozatunk első része:

Ifjúsági tábor, kolhoz, Kopacsi falu egyetlen megmaradt épülete egy óvoda, és egy haltelep.

A sorozat részein kívül készült egy rövid videó Simonról, a zóna jámbor rókájáról.  A "híres" róka az emberek közelében nagyon jól érzi magát, hisz tudja, hogy mindig kap enni tőlük. Most se volt másképp:

A sorozat második része Pripjatyban lett rögzítve:

A korabeli talaj, és szerves anyagminták tárolóhelye és laboratóriuma, a vidámpark, a kórházban egy tűzoltósisak maradványa (2017-ben részletesen megnéztük a kórházat), és ismét visszamentünk a máig erősen sugárzó markolókanálhoz.

Harmadik rész:

Ez az epizód a Jupiter gyárat mutatja be. (a gyárról információ a videó elején hallható)

A videósorozat negyedik része:

Az atomerőmű! Csapatunk külön engedéllyel bejutott, és megtekinthette a 2-es, 3-as reaktorok vezérlőtermeit, egy szivattyúházat, és az emlékművet. A túránk legizgalmasabb fejezete volt.

Ötödik rész:

Izgalmas epizód! Megnéztünk Pripjatyban egy, a vörös erdő közelében lévő temetőt. A műszereink már az oda vezető úton magas értékeket mutattak, a temetőben a régebbi "Pripjaty" típusúak ki is akadtak. Így csak pár percet tölthettünk ott. Majd vetetettünk pár pillantást a kikötői hatalmas darukra, és a proszektúrára. A videónk további részében a Jupiter gyár udvarán lévő elhagyatott autókat, gépeket, és egy gyárépületet nézünk meg.

A sorozat hatodik része:

Jacht kikötő Pripjatyban, majd egy hatalmas elhagyatott szanatórium, és végezetül Pripjaty főterén egy műszaki bolt.

Hetedik rész:

Az el nem készült ötös reaktorblokk épülete. A blokk 85%-ban volt kész a katasztrófakor, két évig még folytatták az építését, de lemondtak róla. Mára ez is az enyészeté, szétfosztva árválkodik a négyes blokktól pár száz méterre.

Nyolcadik rész:

Megnéztünk egy Pripjatyi panelházat. Érdekessége az, hogy ebben a lépcsőházban van még némi otthagyott bútor, tárgyi emlék. A katasztrófa utáni években a likvidátorok (és a tolvajok) kiürítették az épületeket. Azt hitték, ha a sugárzó bútorokat, tárgyakat elviszik, megsemmisítik (elássák), akkor a házak sugárszintje csökkenni fog, és talán egyszer még visszatérhetnek a lakók. Sajnos nem így lett.

Kilencedik, utolsó rész:

Pripjaty vasútállomását (Janov) nézzük meg újra, megtekintünk pár mozdony, vasúti kocsit. Majd a postahivatalt, és az el nem készült 5-ös és 6-os reaktorok melletti hűtőtoronyban nézzük meg Igor Kosztyin híres fotóját.

Bónusz videóként készítettünk egy vlogot. Sokan kérdezték miként, és hogyan lehet kijutni a zónába. Íme a válasz a kérdésekre:

Csernobilban készült fotóinkba is belenézhetnek az alábbi albumokban (20 fotó/album):

(kattints a képre az album megtekintéséhez)

Fotók: Piller Balázs

Csapatunk nem a HBO sorozata miatt járja a zónát!  2011 tavaszától 2-3 évente ellátogatunk, és figyelemmel kísérjük a változás. Az esetleges veszélyekkel tisztában vagyunk. Erről többet a, hogy menjünk Csernobilba videóban tudhat meg.

2017-es csernobili sorozatunk, blogunk. (kattints a szövegre)

Köszönjük, hogy megnézted, ha tetszett  oszd meg és nyomj egy like-ot a videóra és a blogra.

Facebook oldalunk: https://www.facebook.com/urbexhun

Youtube csatornánk: https://www.youtube.com/user/huncaca

Kontakt: urbexhungaryteam@gmail.com

Youtube csatornánkon további érdekes, felfedező, légós és csernobili videókat is találsz, érdemes szétnézni.