Át lettünk verve! Egy autóvásárlás története!

Sajnos ilyen bárkivel megtörténhet. Fizetünk, de a munka nincs elvégezve!

 

Elöljáróban annyi, hogy ez nem egyedi eset. Aki azt hiszi, hogy nem verte át még szerviz, az téved. Nyilván "egészséges" keretek közt megemészthető, de mindennek van határa. Most erről fogok pár mondatban írni, mi így jártunk!

Ha videó formában akarod megnézni, kattintson fent a YouTube képre, vagy ide!

Aki ezekben nem hisz, vagy benyeli, hogy egy márkaszerviz azért dolgozik drágán, mert ők a szakemberek az nagyon el van tévedve. Nyilván vannak kivételek, de ez az egész csak pénzről szól, nem is kevésről. Persze garancia időben be kell vállalni, de utána szerintem usgyííí! Igen, tudom, fogják itt sokan kommentálni, ha van pénz majomra legyen banánra is. Van pénz majomra, és akad banánra is, de ne én etessem az állatkertet egyedül. 

Talán annyi hozzátartozik felháborodásom habitusán, hogy mindig megváltogattam a szerelőim. Nem az vagyok, aki otthon reszelgeti a verdát. Előző autó márkámnál, bevált szerelőhöz jártam tizensok évig. Most az udvaron megváltoztak a márkajelzések a díszrácson, így új szerelőm van aki nagyon korrekt. A munka elvégezve, és az ár is teljesen jó. Vallom, hogy olyan autót vegyél, amihez van jó szerelőd, mert a szalonban kiürül a buksza hamar.  Három éve voltam utoljára csilivili, "kér egy kávét" szalon-szervizben, muszáj volt, kellett egy utolsó pecsét a szervizkönyvbe. Egy motor, és egy sima hajtóműolaj cserét kértem. Semmi mást. Ezt egy fél minimálbér áráért, 100E Ft ért meg is oldotta a helyi KIA szalon. Én naiv azt hittem egy "gépre dugás" benne van. Tévedtem, közel 20.000Ft ért rádugták. A 2 órára ígért szerviz 4 óráig tartott, fizetés után a papírok átvételénél, még szó sem volt a diagnosztika eredményről. Rákérdeztem..., hevenyészve odalökte a kartárs, minden rendben volt. Na ez volt egy huszas. Természetesen a kiolvasásról papírt nem kaptam, csak a számlán szerepelt. Mióta  számítógép kiolvasós autóm van, 2007-től, ha elviszem szervizbe, legyen bármi baja, a diagnosztikát ingyen csinálnak rajta. Ez a szerviz érdeke is, hiszen ha talál valami, ismét nyithatom a pénztárcám. Az meg, hogy Facebook csoportokban, horror sztorikat írnak, hogy mennyi egy sérülés szervize, az már bicska nyitogató. Utoljára olvastam, hogy szalon-szervizben 2 bontott ajtót tettek fel egy Kiára, és bejavítottak egy sárvédő ívet. Mind a 3 elemet fényezték, és a művelet 940.000Ft ért meg is volt. Ez a feléből maszeknál úgy kijött volna, hogy még ebédre is meghív!  És ettől vannak vadabbak, sokkal vadabbak.

Na most már belekezdek a sztoriba, nem húzom tovább az idegeket.

 

opel1.jpg 

img_8573.jpeg

 

2023 szeptemberében autót kerestünk páromnak, kis kutakodás után az Opel Corsa D re esett a választás. Mindenképen megkímélt, kevés méterrel jöhetett szóba, így egyáltalán nem a kínálat alján keresgéltünk. Pár darab nem igazán tetsző példány után ráakadtunk a Marketplace-en arra, ami minden szempontból megfelelőnek tűnt. 48.000KM, idős hölgy (első) tulajdonos, végig vezetett szervizkönyv és számlák, fűtött garázs. 2006-os évjárata ellenére jó és szép az állapot, némi parkolási karcokat leszámítva. A garázs miatt az UV nem fakított ki semmit rajta. Kiskorom óta autók közt nőttem fel, édesapám szerelő volt. Össze számolni sem tudom hány autóm volt 1990-től, talán 15 körül lehet. Mellé nyúlni nem igazán szoktam. Az autót átnéztem, minden jónak nézett ki. Utolsó szerviz számlája nem volt egy éves, körülbelül 3000km -ert ment a hölgy vele olajcsere óta. Nagyon nem lehetett mit nézni, illetve azért azt megemlítem az Opel, és az ecotec szürke zóna nálam. Na de ennyi kilométerrel nem lehet félrenyúlni, és furcsa zajokat sem hallottam a motorból.  Azt autót a hölgy 2006-ban újonnan a helyi, Jászberényi Opel kereskedésben vette, és 2 évente oda vitte szervizeltetni. 2 év alatt kb. 4000-5000Km ez ment vele. Teljesen korrekt így, az autó szinte új!  A pipere tükrön még a gyári nejlon rajta volt, a hátsó ülésen lehet senki sem ült még. Tehát tényleg lottó ötösnek tűnt.

(Tudom, sokan azzal fognak jönni, hogy évente kell olajat cserélni, igen ez igaz, viszont a kevés futás miatt ennyit egy modern olajnak csont nélkül ki kell bírni! Szüleink, nagyszüleink a Ladákba, Suzukikba nem cserélte csak szökőévente olajat, abból is silányat tettek bele, mégsem jelentkezett ilyen hiba. Erre példám is lenne bőven.)

Megvettük!

Utolsó szerviz számla 45.200Km 2022.10.26

kep.jpeg

 

Hazaértünk az autóval sikeresen, másnap volt egy utam az autószerelőmhöz, más ügyből. Mentem az Opellel, legalább kipróbálom, hazafelé a feleségem hozta. Észrevettem, hogy a piros felkiáltójeles lámpa időként bevillan. Gondoltam az okát, és igen, a fékolaj szint volt. A szerelőm feltöltötte a minimum alatt lévő tartályt. Hiba elhárítva. De történetünkben ez érdekes lesz még majd. 

Mivel a szerviz egy éven belül volt, és semmi problémát nem tapasztaltunk, úgy döntöttünk csak az idén (2024) csináltatjuk meg a kötelezőket. Ez február elején be is következett. Ekkor 50.900Km-et mutatott az óra, tehát  5.700Km, 15 hónap telt el a szerviz óta. A szerelőm viszont nem jó hírekkel hívott fel. A fotón is látszik az eltömődött, összeroppant, régi, olajsaras szűrő, és a korom fekete, vizes motorolaj, Na ez volt az autóban.

 

img_8654.jpeg

 

Az elvizesedett motorolaj lerendezte a vezérműtengelyeket, illetve a rossz kenés a vezérmű láncnak sem kedvezett. Gáz adásra csörög.

Mutatom a kráteresre kopott tengelyt, amin nyoma sincs a fényes felületnek.

fefca4d9-45ef-4f08-8f71-14623f621008_1_201_a.jpeg

72d6104f-854b-4788-93e8-a0242afded9c_1_105_c.jpeg

 

A fékre visszatérve. Féktárcsát is cseréltünk, tehát az olajat is leellenőrizte a szerviz. Korábban emlékeztek, hogy minimumon volt tartály. Nos még a gyári, fékolaj volt benne. Ez is cseréltük. Mutatom papíron mikor volt cserélve:

 

feko.jpg

45.437Km nél. Tehát a minimumon lévő tartályt fel sem töltötték, csak leszámlázták. Kicsit kevesebb mint 51.000Km volt benne amikor mi szervizeltettük. Tehát 5500Km alatt elvizesedett, megöregedett és elfogyott a fékolaj. Na persze! 

Ez pedig egy pollenszűrő, amiben kicsit több mint 10.000Km van. Gyári GM felirattal, ahogy az olajszűrőn is!

 

6c013c64-916a-4b9e-abf2-c87a15b0c030_1_105_c.jpeg 

Az autó motorja időzített bomba, illetve gazdasági totálkárhoz közelít. Szét kellene szedetni és megnézni mit tett még tönkre a motorolaj csere hiánya. 8 olajcsere volt papíron 48.000Km alatt + amivel újkorában feltöltötték. Biztos így kell ennek kinéznie? Megkockáztatom, hogy esetleg egyszer vagy kétszer látott új olajat. Ez a nagy olajsár nem képződhetett az olajcsere intervallum miatt. 

NOS lássuk a másik oldalt. Természetesen a Jászberényi Opel szalonnak is megírtam az esetet. Nyögve nyelősen válaszoltak (egy emlékeztető email után).

Tessék, íme a válaszuk:

screenshot_2024-03-02_at_12-28-10_opel_corsa_google_ertekeleses_laszlo_jaszberenyi_gmail_com_gmail.png

Kijelölve a motor kopás oka. Nos, rákenik a hölgyre simán, hogy miért 2 évente vitte. Tehát 8+1 olajcsere kevés volt ennyi futáshoz! Értem, és valóban évente jobb lett volna, de ez okot ad ekkora kopásra? Dehogy is! A kopás oka a csak papíron lecserélt szervizalkatrészek! A vak is látja, és összerakja, hogy sajnos a hölgyet átverték, azaz a történet végén engem. Na de honnan veszi a szervizvezető úr azt, hogy rövid távokra volt használva az autó? Hiszen Jászberény egy kis város, tudtommal utoljára is Ausztriában járt az autóval a hölgy. Esetleg ritkán de messzebbre nem logikusabb? Az előző tulaj felelőssége kizárható, hiába rá kenték!  Az autót ott vette újonnan, 17 évig oda hordta becsülettel. Most meg bele kell rúgni!? Úgy tudom a következő autója a hölgynek már nem Opel. Hála istennek! A szerelőmet is ócsárolja az úr...hmm. A klasszikus kérdés az üvegtigrisből pont ide illő: Itt mindenki hülye? Tehát ismétlem 9 garnitúra olaj járt az autóban 48.000km alatt, tönkre mehetett ez alatt ennyire a motor? Ne beszéljünk félre, nem volt ez cserélve, hisz ez így nem megy tönkre. ÁT LETTÜNK VERVE!

Ne utasítsa vissza, hanem lássa be. Ennek csak és kizárólag önök az okozói. Kamera van, de felvétel nincs ahogy az úr írja, ez mire is bizonyíték? Roppant érdekes, 2022 októberről sincs felvétel... Nahát, fene egye, ez furcsa. Az autó nem garanciális, de egy szerviz tevékenység igenis az. Bónuszként a levél végéra odaírta a szerviz vezető úr, vigyük hozzájuk megcsináltatni.  Ehhez pofa kellett! Válaszoltam hosszan a szervizvezető levelére, de arra már nem válaszolt közel 3 hete. Felvetettem, hogy a motor még bontatlan, sok minden meg tudna állapítani egy szakember.

Hemzseg az internet, a YouTube az efféle szakszervizes lehúzásoktól, nem kicserélt alkatrészektől,  trükkökről. Próbáljunk ott lenni a mikor szerelik az autónkat, vagy figyelni messziről a tevékenységet. Ezek a szerelők stiklijei, a vezetők erről valószínűleg nem tudnak, a szakik megtalálják a módját ezeknek a csínyeknek. Naponta olvasni a facebookon autós csoportokban túlszámlázásról, vagy hasonló átverésről.

Ha sérült autó javíttatunk, ne a márkához szaladjunk azonnal. Beszéljünk egy lakatossal vagy fényezővel, töredék áron megúszhatóak a javítások. Attól, hogy a biztosító fizet, nem alapértelmezett, hogy inkorrekt árakkal dolgozzanak.

Tudom, most a szerelőktől kapni fogok, megmagyarázzák majd a bizonyítványt, esetleg védik a mundért! Ha te nem ilyen vagy, be kell látnod, hogy itt mi történt, és nem kell kommentálni.

A motor javítása minimum az autó értékének a fele lesz, de természetesen megcsináltatjuk.

 

 

Köszönöm, hogy elolvastad!